Tražite informaciju iz privrede – na pravom ste mjestu

Paket Tender obuhvata sve objavljene tendere, javne nabavke, dodjele ugovora, javne pozive, odluke o pokretanju, licitacije, stečajeve/likvidacije, planove nabavki i slične informacije sa područja Bosne i Hercegovine.

Cijena paketa Tender na godišnjem nivou je 400 KM + PDV.

Pravilnik o javnim nabavkama Gradske uprave Grada Banja Luka

Izvor: eKapija.ba, Broj 32, 31.12.2013

Na osnovu člana 72. stav 3. Zakona o lokalnoj samoupravi (Službeni glasnik Republike Srspke, br. 101/04, 42/05, 118/05 i 98/13), a u vezi sa članom 2. Uputstva o primjeni Zakona o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine (Službeni glasnik BiH, br. 3/05 i 24/09), Gradonačelnik Grada Banjaluka, donosi:
 

P R A V I L N I K
o javnim nabavkama Gradske uprave Grada Banja Luka

 

I - OPŠTE ODREDBE

Član 1.


Ovim pravilnikom uređuju se uslovi i postupci javnih nabavki roba, usluga i radova, prava i dužnosti učesnika u postupcima javnih nabavki koji se provode za potrebe Grada Banja Luka i za koje dodjelu ugovora vrši Grad Banja Luka.


Član 2.

U ovom pravilniku koriste se termini utvrđeni Zakonom o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: ZJN) i termini utvrđeni ovim članom:

- „Program“ podrazumijeva Program zajedničke komunalne potrošnje, Program uređenja građevinskog zemljišta, planove i programe odjeljenja, službi i drugih organizacionih jedinica gradske uprave, kao i druge planove i programe, koji proističu iz nadležnosti Grada, a radi čije realizacije Grad Banja Luka zaključuje ugovore o javnim nabavkama roba, usluga i radova.

- „Odluka“ podrazumijeva svaku odluku, zaključak ili drugi akt Skupštine Grada ili Gradonačelnika radi čije realizacije je neophodno izvršiti nabavku roba, usluga i radova.

- „Plan nabavki“ podrazumijeva godišnji plan nabavki koji organizacione jedinice gradske uprave dostavljaju Odsjeku za javne nabavke u roku od 20 dana od dana usvajanja Budžeta Grada.

- „Jedinstveni plan javnih nabavki“ podrazumjeva objedinjeni godišnji plan javnih nabavki svih organizacionih jedinica gradske uprave sa dinamikom realizacije, koji Odsjek za javne nabavke izrađuje u roku od 30 dana od dana usvajanja Budžeta Grada, a na koji saglasnost daje Gradonačelnik.

- „ Dinamika realizacije javne nabavke“ podrazumijeva planirani vremenski period (sedmica u mjesecu) podnošenja zahtjeva za pokretanje svakog konkretnog postupka javne nabavke, utvrđen od strane organizacione jedinice koja je sačinila plan.

- „Odsjek za javne nabavke“ je organizaciona jedinica gradske uprave, zadužena za provođenje postupaka javnih nabavki.

- „Ugovorni organ“ je Grad Banjaluka.

- „Planirana vrijednost nabavke“ podrazumijeva maksimalno procjenjenu vrijednost nabavke bez indirektnih poreza.

- „Prihvatljiva ponuda“ podrazumijeva ponudu koju je dostavio kvalifikovani ponuđač i koja ispunjava sve specifikacije i zahtjeve koje je ugovorni organ postavio u tenderskoj dokumentaciji.

- „Kvalifikovani ponuđač“ podrazumijeva ponuđača ili kandidata koji zadovoljava selekcione kriterije.

- „Ugovor o javnoj nabavci roba“ podrazumijeva ugovor u pisanoj formi, koji se zaključuje radi ostvarivanja finansijske koristi, a odnosi se na kupovinu, lizing, zakup i najamnu kupovinu sa ili bez opcije otkupa roba (sirovina, proizvoda, opreme i drugih predmeta bilo kojeg oblika i veličine), uključujući neoiphodnu pripremu mjesta izvođenja radova i usluga ugradnje.

- „Ugovor o javnoj nabavci usluga“ podrazumijeva ugovor u pisanoj formi koji se zaključuje radi ostvarivanja finansijske koristi, a odnosi se na osiguranje usluga koje nisu izuzete od primjene ZJN. Ukoliko, kod konkretnog ugovora čiji je predmet nabavke i robe i usluge, vrijednost odnosnih usluga prelazi vrijednost roba, obuhvaćenih ugovorom, radi se o ugovoru o javnoj nabavci usluga. Ukoliko, konkretni ugovor, pored usluga, sadrži i radove navedene u Aneksu I ZJN, a koji su sporedni u odnosu na osnovni predmet ugovora, radi se o ugovoru o javnoj nabavci usluga.

- „Ugovor o javnoj nabavci radova“ podrazumijeva ugovor u pisanoj formi koji se zaključuje radi ostvarivanja finansijske koristi, a za predmet ima izvođenje ili i izvođenje i projektovanje radova koji se odnose na neku od djelatnosti utvrđenih u Aneksu I, koji je sastavni dio ZJN ili realizaciju, posla koji odgovara uslovima utvrđenim od strane ugovornog organa, bez obzira na sredstva

- „Radovi“ podrazumijevaju rezultat gradnje ili građevinskih radova, uzet u cjelini, a koji je sam po sebi dovoljan za ispunjenje neke ekonomske ili tehničke funkcije.

- „Alternativna ponuda“ podrazumijeva ponudu u kojoj se nude drugačije karakteristike predmeta ugovora u odnosu na one koje su navedene u tenderskoj dokumentaciji.

- Pojam „dobavljač“ podrazumijeva svako pravno ili fizičko lice ili grupu takvih lica koja na tržištu nudi robe, usluge ili radove.

- „Ponuđač“ podrazumijeva dobavljača koji je dostavio ponudu.

II - NAČELA JAVNIH NABAVKI

Član 3.


Prilikom provođenja postupka javnih nabavki, ugovorni organ dužan je pridržavati se osnovnih načela javnih nabavki, i to:

- načela jednakog tretmana (nediskriminacije),

- načela transparentnosti,

- načela pravične i otvorene konkurencije,

- načela ekonomičnosti, i

- načela zakonitosti.

Član 4.

Načela, navedena u članu 3. ovog Pravilnika primjenjuju se na sve dodjele ugovora o javnim nabavkama, bez obzira na njihovu vrijednost.

U slučaju nedoumice ili sumnje u primjeni propisa o javnim nabavkama, navedena načela predstavljaju polaznu osnovu prilikom tumačenja tih propisa.

III - RAZMJENA INFORMACIJA

Član 5.


Razmjena informacija i komunikacija između ugovornog organa i dobavljača obavlja se u pisanoj formi.

Pored gore navedene forme, mogu se koristiti i drugi oblici i sredstva pri čemu se mora voditi računa da drugo izabrano sredstvo bude dostupno svim zainteresovanim za postupak nabavke u svim fazama postupka. U tom slučaju, u tenderskoj dokumentaciji treba da bude naznačen oblik i sredstvo razmjene informacija.

Razmjena informacija između ugovornog organa i ponuđača treba da obezbjedi zaštićenost integriteta i sveobuhvatnost podataka.

Član 6.

Zahtjevi za dostavljanje tenderske dokumentacije, te poziv za učešće u ograničenom ili pregovaračkom postupku upućuju se ugovornom organu u pisanoj formi.

Ugovorni organ će otpremiti tendersku dokumentaciju, odnosno poziv za učešće najkasnije u roku od tri dana od prijema pisanog zahtjeva.

Zahtjevi dobavljača mogu biti upućeni putem faksa, uz obavezu da original zahtjeva u pisanoj formi dobavljači dostave najkasnije do isteka roka za dostavljanje ponuda, utvrđenog u obavještenju o nabavci.

Ugovorni organ može smatrati da je zahtjev za dostavu tenderske dokumentacije podnesen, ako dobavljač dostavi dokaz da je uplatio sredstva na ime otkupa tenderske dokumentacije sa pozivom na broj ili naziv javne nabavke.

Član 7.

Zainteresovani dobavljači mogu, u pisanoj formi, od ugovornog organa da traže pojašnjenje tenderske dokumentacije najkasnije deset dana prije isteka roka za podnošenje zahtjeva, odnosno ponuda.

Ugovorni organ, na ovako podnesen zahtjev dužan je da odgovori u pisanoj formi, pri čemu će odgovor biti otpremljen svim kandidatima ili ponuđačima, najkasnije pet dana prije isteka roka za podnošenje zahtjeva ili ponude, a tom prilikom ugovorni organ neće navoditi naziv podnosioca zahtjeva.

Ako odgovor ugovornog organa dovede do izmjena tenderske dokumentacije, ugovorni organ će produžiti rok za podnošenje zahtjeva ili ponude za, najmanje, sedam dana.

Član 8.

Ugovorni organ može, nakon dostavljanja ponuda za konkretnu javnu nabavku, tražiti od ponuđača da, pisanim putem, pojasni svoju ponudu u roku od, najduže tri dana, s tim da nije dozvoljeno unošenje bilo kakvih izmjena u sadržaj ponude.

Ako ponuđač ne dostavi pojašnjenje ponude u pisanoj formi, u ostavljenom roku, ugovorni organ može odbaciti ponudu ponuđača.

IV - POVJERLjIVOST

Član 9.


Povjerljive informacije, sadržane u ponudi, koje se odnose na komercijalne, finansijske ili tehničke informacije ili poslovne tajne ili znanja (know-how) ponuđača, ni pod kojim uslovima ne smiju da se otkrivaju bilo kojem licu koje nije zvanično uključeno u postupak nabavke.

Nakon otvaranja ponuda, a sve do obavještavanja kandidata, odnosno ponuđača o donesenoj odluci, nije dopušteno saopštavanje ili otkrivanje, bilo koje informacije vezane za ispitivanje, pojašnjenje, analizu, ocjenu ili poređenje ponuda od strane ugovornog organa ili komisije za javne nabavke, kako učesnicima postupka, tako i trećim licima.

Član 10.

Ugovorni organ može, u tenderskoj dokumentaciji, da zahtijeva od dobavljača da u ponudi navedu koje informacije će se smatrati povjerljivim komercijalnim informacijama i koliko dugo se iste imaju smatrati povjerljivim. U tom slučaju dobavljači će sačiniti spisak informacija koje bi se trebale smatrati povjerljivim.

U smislu važećih propisa o slobodi pristupa informacijama, informacije, odnosno isprave koje su utvrđene kao povjerljive komercijalne informacije, mogu se objaviti kako učesnicima postupka javne nabavke, tako i trećim licima, samo uz odobrenje ponuđača na koje se navedene informacije odnose.

Ponuđači u postupku javne nabavke ili treća lica mogu izvršiti uvid u spise predmeta javne nabavke tako što će podnijeti pismeni zahtjev Odsjeku za javne nabavke.

Podnosilac je, uz zahtjev, dužan priložiti ovlaštenje i fotokopiju lične karte lica koje vrši uvid.

Uvid u spise predmeta se može izvršiti samo u prisustvu ovlaštenog službenika Odsjeka za javne nabavke.

Uvid u spise predmeta javnih nabavki koje su arhivirane, može se izvršiti u skladu sa Zakonom o slobodi pristupa informacijama.

V - PLANIRANjE JAVNIH NABAVKI

Član 11.


Postupci javnih nabavki roba, usluga i radova provode se na osnovu jedinstvenog plana javnih nabavki ili odluka.

Svaka organizaciona jedinica gradske uprave dužna je, u cilju izrade jedinstvenog plana javnih nabavki, dostaviti Odsjeku za javne nabavke, svoj prijedlog javnih nabavki za predstojeću godinu, u roku od 20 dana od dana usvajanja Budžeta Grada, nakon čega će u roku od 30 dana od dana usvajanja Budžeta Grada, Odsjek za javne nabavke izraditi jedinstveni plan javnih nabavki.

Jedinstveni plan javnih nabavki Odsjek za javne nabavke dostavlja Gradonačelniku radi donošenje odluke o usvajanju.

Plan javnih nabavki, minimalno, treba da sadrži predmet, ukupnu procjenjenu vrijednost i godišnju dinamiku realizacije javne nabavke, utvrđenu na mjesečnom nivou (sedmica u mjesecu).

Odsjek za javne nabavke po zahtjevu organizacionih jedinica izrađuje izmjene i dopune jedinstvenog plana javnih nabavki i dostavlja ih Gradonačelniku radi donošenja odluke o usvajanju.

VI - ODSJEK ZA JAVNE NABAVKE, KOMISIJA ZA JAVNE NABAVKE

Član 12.


Odsjek za javne nabavke je organizaciona jedinica gradske uprave, zadužena za provođenje svih postupaka javnih nabavki čija vrijednost ugovora prelazi 6.000,00 KM.

Odsjek za javne nabavke, u provođenju postupka javne nabavke, obavlja sve poslove iz djelokruga, utvrđenog Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji poslova i sistematizaciji radnih mjesta u gradskoj upravi.

Član 13.

Komisiju za javne nabavke (u daljem tekstu: Komisija) imenuje Gradonačelnik za svaku konkretnu javnu nabavku.

Komisija za javne nabavke imenuje se za sve postupke nabavki, izuzev nabavki koje se obavljaju direktnim sporazumom.

Komisiju za javne nabavke čine najmanje tri člana, a za javne nabavke čija procjenjena vrijednost prelazi međunarodne vrijednosne razrede - pet članova. U komisiju se imenuje i sekretar, koji vrši administrativne poslove za komisiju, bez prava glasa.

Zaposleni u Odsjeku za javne nabavke čine većinu u sastavu Komisije. Ostale članove predlaže organizaciona jedinica gradske uprave po čijem zahtjevu se provodi javna nabavka, a isti moraju da posjeduju posebnu stručnost iz oblasti koja je predmet postupka javne nabavke.

Prilikom predlaganja stručnog člana komisije za javne nabavke, organizaciona jedinica po čijem zahtjevu se provodi javna nabavka, obavezna je dostaviti spisak lica koja se mogu imenovati, kao stručni članovi u komisijama za javne nabavke. Ovaj spisak se dostavlja Odsjeku za javne nabavke zajedno sa prijedlogom stručnog člana komisije u konkretnoj nabavci, kao i imena lica koja će biti u nadzoru radova ili usluga koji su predmet javne nabavke. Odsjek za javne nabvke će zajedno sa prijedlogom rješenja o komisiji za javne nabavke, Gradonačelniku, na uvid, dostaviti i ove spiskove.

Član komisije, kojeg predlaže organizaciona jedinica po čijem zahtjevu se provodi javna nabavka, ne može kasnije obavljati poslove nadzornog organa na realizaciji ugovora čiji je predmet javna nabavka za koju je bio imenovan, o čemu vodi računa organizaciona jedinica po čijem je zahtjevu postupak javne nabavke proveden.

U Komisiju se mogu imenovati i članovi izvan organizacionih jedinica gradske uprave Grada Banja Luka, u skladu sa Zakonom i Uputstvom o primjeni Zakona o javnim nabavkama.

Komisija predlaže Gradonačelniku donošenje odluke većinom glasova od ukupnog broja članova Komisije. Ukoliko neki od članova Komisije izdvoji svoje mišljenje u odnosu na prijedlog odluke koju predlaže većina u Komisiji, takvo mišljenje se unosi u zapisnik na način da predsjednik Komisije diktira, a sekretar bilježi tekst zapisnika. Zapisnik su dužni da potpišu svi članovi Komisije koji su učestvovali u radu.

Član 14.

Komisija provodi postupak javne nabavke i postupa u

skladu sa ovlaštenjima od dana donošenja rješenja o imenovanju do donošenja odluke ugovornog organa.

Po okončanom postupku, Komisija sačinjava zapisnik sa izvještajem o radu i obrazloženim prijedlogom.

Odluku o dodjeli ugovora ili poništenju postupka donosi Gradonačelnik.

Gradonačelnik može prihvatiti ili odbiti prijedlog Komisije.

Ukoliko ugovorni organ ne prihvati prijedlog Komisije, dužan je sačiniti zapisnik, koji sadrži razloge neprihvatanja prijedloga.

VII - VRIJEDNOSNI RAZREDI

Član 15.


Postupak javne nabavke obavljaće se u skladu sa vrijednosnim razredima, u zavisnosti od procjenjene vrijednosti ugovora.

Procjenjena vrijednost ugovora o nabavci roba, usluga ili radova je neto iznos naknade, bez pripadajućeg iznosa indirektnog poreza, koju je ugovorni organ, u vrijeme pokretanja postupka javne nabavke procjenio da treba da plati za konkretan ugovor.

Ako je za konkretnu javnu nabavku određeno zaključivanje okvirnog sporazuma, procjenjenu vrijednost čine vrijednosti svih ugovora koji se zaključuju u periodu trajanja okvirnog sporazuma.

Član 16.

Kao primarni, odnosno domaći vrijednosni razredi utvrđuju se sljedeći slučajevi javnih nabavki:

1. kada je vrijednost ugovora jednaka ili veća od 50.000,00 KM, prilikom nabavki roba i usluga, odnosno 80.000,00 KM u slučaju izvođenja radova.

2. kada je vrijednost ugovora niža od 50.000,00 KM, prilikom nabavki roba i usluga, odnosno 80.000,00 KM, u slučaju izvođenja radova.

U gore navedenim slučajevima može se primjenjivati jedan od sljedećih postupaka javne nabavke:

- otvoreni postupak,

- ograničeni postupak sa predkvalifikacijom,

- pregovarački postupak sa objavljivanjem obavještenja o nabavci,

- pregovarački postupak bez objavljivanja obavještenja o nabavci.

U slučajevima navedenim u stavu 1. tačka 2. ovog člana, pored gore navedenih postupaka, može se primjeniti i postupak konkurentskog zahtjeva za dostavljanje ponuda.

Član 17.

Kao međunarodni vrijednosni razredi, utvrđuju se slučajevi javnih nabavki kada je vrijednost ugovora jednaka ili veća od 700.000,00 KM, prilikom nabavki roba i usluga, odnosno 2.000.000,00 KM u slučaju izvođenja radova.

U gore navedenim slučajevima, izuzev slučajeva navedenih u Aneksu II dio B ZJN, postupak će biti otvoren za međunarodnu konkurenciju, uz primjenu jednog od sljedećih postupaka:

- otvoreni postupak,

- ograničeni postupak sa predkvalifikacijom,

- pregovarački postupak sa objavljivanjem obavještenja o nabavci,

- pregovarački postupak bez objavljivanja obavještenja o nabavci.

U gore navedenim slučajevima, ugovorni organ je dužan

postupati shodno odredbama Uputstva o primjeni ZJN, koje se odnose na način pripreme obavještenja o nabavci uz istovremeno objavljivanje sažetka obavještenja o nabavci na engleskom jeziku.

U takvom slučaju, obavještenje o nabavci, pored objavljivanja u Službenom glasniku BiH, potrebno je dodatno objaviti u novinama sa međunarodnim opticajem ili na WEB stranici javnih nabavki dostupnoj u inostranstvu.

Rokovi za dostavu ponuda prilikom dodjele ugovora sa međunarodnim vrijednosnim razredima, u slučajevima otvorenog i ograničenog ubrzanog postupka produžavaju se za 12 dana.

Član 18.

Kada je vrijednost ugovora jednaka ili manja od 6.000,00 KM, u slučaju nabavki roba, usluga ili radova, primjenjivaće se postupak direktnog sporazuma.

Ovaj postupak provodi se u skladu sa odredbama Pravilnika o postupku direktnog sporazuma.

Ova vrsta postupka provodi se izuzetno, uz prethodno pribavljanu saglasnost gradonačelnika za svaki konkretan postupak.

Ukupna godišnja vrijednost svih nabavki putem direktnog sporazuma ne smije preći 10% ukupnog godišnjeg budžeta za nabavke ugovornog organa.

VIII - VRSTE POSTUPAKA

Član 19.


Otvoreni postupak je osnovni postupak za javne nabavke, kako u domaćim, tako i u međunarodnim vrijednosnim razredima.

Otvoreni postupak podrazumijeva takvu vrstu postupka javnih nabavki u kojem svaki zainteresovani dobavljač može dostaviti svoju ponudu.

Minimalni rok za prijem ponuda ne može da bude kraći od 28 dana od dana objave obavještenja o nabavci u Službenom glasniku BiH.

Član 20.

Ograničeni postupak može se primjeniti u slučajevima složenih i obimnih nabavki, koje iziskuju provođenje predkvalifikacije.

Ugovor o pružanju konsultantskih usluga biće dodjeljen po procedurama ograničenog postupka.

Ograničeni postupak nabavke provodi se u dvije faze:

- u prvoj fazi, putem objavljivanja obavještenja o nabavci, pozivaju se sva zainteresovana lica da učestvuju u postupku predkvalifikacije,

- u drugoj fazi, pozivaju se samo sposobni, kvalifikovani kandidati da dostave ponude u skladu sa tenderskom dokumentacijom.

Krajnji rok za prijem zahtjeva za učešće u fazi predkvalifikacije ne može biti kraći od 18 dana od dana objave obavještenja o nabavci u Službenom glasniku BiH.

Krajnji rok za prijem ponuda u slučaju ograničenog postupka ne može biti kraći od 28 dana od dana otpreme poziva za dostavljanje ponuda.

Ubrzani ograničeni postupak podrazumijeva isti postupak nadmetanja kao kod ograničenog postupka, s tim da je rok za prijem zahtjeva za učešće i rok za prijem ponuda kraći. Ubrzani ograničeni postupak primjenjuje se u izuzetnim slučajevima koji iziskuju hitnost.

U slučaju kad su ispunjeni uslovi za primjenu ubrzanog ograničenog postupka, može se utvrditi rok za prijem zahtjeva za učešće koji nije kraći od osam dana od dana objavljivanja obavještenja o nabavci u Službenom glasniku BiH i rok za prijem ponuda koji nije kraći od pet dana.

U slučaju ubrzanog ograničenog postupka, u slučajevima kada vrijednost nabavke prelazi međunarodni vrijednosni razred, rokovi se produžavaju za 10 dana.

Član 21.

Pregovarački postupak sa objavljivanjem obavještenja o nabavci predstavlja postupak u kojem ugovorni organ pregovara o uslovima ugovora sa pozvanim kvalifikovanim kandidatima koji su odabrani u predkvalifikacionom postupku i nakon obavljenih pregovora poziva ove kandidate da dostave svoje konačne ponude.

Ova vrsta postupka ima tri faze:

- u prvoj, predkvalifikacionoj fazi, ugovorni organ, na osnovu kriterija za izbor, koji su objavljeni u obavještenju o nabavci, vrši izbor kandidata koji su kvalifikovani;

- u drugoj fazi, ugovorni organ kvalifikovanim kandidatima upućuje poziv za učešće u pregovorima i pri tome im dostavlja tehničku specifikaciju i uslove ugovora, a istovremeno ih poziva da, do određenog dana, i časa dostave svoje početne ponude. Pregovori sa kandidatima se obavljaju odvojeno i pregovara se o pravnim, ekonomskim, tehničkim i drugim aspektima ugovora;

- u trećoj fazi, a poslije obavljenih pregovora, ugovorni organ poziva kandidate da podnesu konačne ponude i istovremeno ih obavještava o danu i času otvaranja ponuda, koje se vrši u skladu sa članom 33. ZJN.

Član 22.

Pregovarački postupak bez objavljivanja obavještenja o nabavci predstavlja postupak u kojem ugovorni organ pregovara o uslovima zaključenja ugovora sa jednim ili više dobavljača koje je pozvao, a da prethodno nije objavio obavještenje o nabavci.

Organizaciona jedinica, po čijem zahtjevu se provodi pregovarački postupak bez objave, dužna je, prije podnošenja zahtjeva za provođenje postupka Odsjeku za javne nabavke, dostaviti akt, koji sadrži:

- naziv predmeta javne nabavke,

- procjenjenu vrijednost javne nabavke,

- spisak zaposlenih iz te organizacione jedinice koji posjeduju posebnu stručnost u odnosu na predmet javne nabavke i mogu biti stručni članovi komisije u konkretnoj javnoj nabavci; ukoliko organizaciona jedinica, podnosilac zahtjeva, nema zaposlenih službenika ili radnika koji posjeduju posebnu stručnost u odnosu na konkretnu javnu nabavku, rukovodilac iste može predložiti službenika ili radnika iz druge organizacione jedinice, koji su kompetentni za predmetnu javnu nabavku, uz pribavljenu saglasnost rukovodioca te organizacione jedinice,

- listu referentnih dobavljača koji su registrovani za predmet konkretne nabavku (roba, usluga ili radova),

- Rukovodilac organizacione jedinice, koja podnosi zahtjev, predložiće najmanje tri ponuđača, koji će biti pozvani da podnesu ponude, sa priložene liste referentnih dobavljača.

U slučaju da je na pregovore pozvano više kandidata, postupak ima dvije faze:

- u prvoj fazi ugovorni organ poziva više kandidata za učešće u pregovorima i pri tome im dostavlja tehničku specifikaciju i uslove ugovora. Kandidati dostavljaju zahtjeve za učešće u pregovaračkom postupku, na osnovu čega ugovorni organ verifikuje da li su kvalifikacije kandidata u skladu sa pozivom za učešće, te sa kandidatima pregovara ekonomske, tehničke, pravne i druge aspekte ugovora;

- u drugoj fazi, na osnovu obavljenih pregovora, ugovorni organ poziva kvalifikovane kandidate da podnesu svoje konačne ponude i određuje koji kandidat ima najuspješniju ponudu, u skladu sa kriterijima za dodjelu ugovora shodno članu 34. ZJN.

U slučaju da je ugovorni organ, na pregovore, pozvao jednog kandidata, isti verifikuje da li su kvalifikacije kandidata u skladu sa kriterijima navedenim u pozivu i pregovara tehničke, ekonomske, pravne i druge aspekte ugovora sa ciljem postizanja što povoljnije ponude za ugovorni organ.

Pod novim radovima i dodatnim radovima, u smislu člana 11. stav 4. tačka g) ZJN-a, podrazumijevaju se viškovi radova i nepredviđeni radovi. Naknadni radovi i manjak radova ne predstavljaju osnov za provođenje javne nabavke putem pregovaračkog postupka sa predmetom izvođenja novih radova i dodatnih radova.

Višak radova su one količine radova koje prelaze ugovorene količine istih, a te količine su prema izvještaju nadzornog organa neophodne za izvođenje. Pregovarački postupak bez objavljivanja obavještenja o nabavci, u skladu s članom 11. stav 4. tačka g) ZJN-a, se može provesti u slučaju kada je izvještajem nadzornog organa utvrđeno da postoji potreba za izvođenjem viška radova. Vrijednost aneksa ugovora koji je zaključen nakon provedenog pregovaračkog postupka bez objavljivanja obavještenja o nabavci može iznositi najviše 10 % od vrijednosti glavnog ugovora, pod uslovom da je isti realizovan u skladu sa predmjerom radova koji je sastavni dio ponude najpovoljnijeg ponuđača.

Manjak radova su one količine ugovorenih radova, koje su prema izvještaju nadzornog organa nepotrebne za izvođenje i neće biti izvedene. U slučaju kada je izvještajem nadzornog organa utvrđen manjak radova, organizaciona jedinica koja je bila zadužena za izradu glavnog ugovora, u smislu člana 33. stav 2. ovog Pravilnika, može preduzeti zaključenje ankesa ugovora kojim se reguliše manjak radova. Aneks ugovora se zaključuje u skladu sa Zakonom o obligacionim odnosima i ne može biti predmet postupka javne nabavke. Ukoliko se u toku izvođenja radova, po ugovoru koji je zaključen nakon provedenog otvorenog postupka, u izvještaju nadzornog organa utvrdi da sve ugovorene količine radova neće biti izvedene, odnosno da postoji manjak radova, osnovica za zaključenje aneksa ugovora (u smislu člana 11. stav 4) tačka g. ZJN- a) za izvođenje dodatnih i/ili novih radova putem pregovaračkog postupka bez objavljivanja obavještenja o nabavci, je vrijednost glavnog ugovora umanjena za vrijednost manjka radova. U tom slučaju, vrijednost aneksa ugovora za izvođenje dodatnih i/ili novih radova, koji se zaključuje nakon provedenog pregovaračkog postupka bez objavljivanja obavještenja o nabavci, može iznositi maksimalno 10 % od one vrijednosti koja se dobije kada se vrijednost glavnog ugovora, dodjeljenog nakon provedenog otvorenog postupka, umanji za iznos manjka radova, utvrđenih u izvještaju nadzornog organa.

Nepredviđeni radovi su oni radovi koji nisu obuhvaćeni glavnim ugovorom, ali su usljed okolnosti koje se nisu mogle predvidjeti u vrijeme zaključenja glavnog ugovora postali neophodni za izvođenje, i takvi radovi se ne mogu tehnički ili ekonomski odvojiti od radova definisanih glavnim ugovorom. Pregovarački postupak bez objavljivanja obavještenja o nabavci, u skladu s članom 11. stav 4. tačka g) ZJN-a, se može provesti u slučaju kada je izvještajem nadzornog organa utvrđeno da postoji potreba za izvođenjem nepredviđenih radova. Vrijednost aneksa ugovora koji je zaključen nakon provedenog pregovaračkog postupka bez objavljivanja obavještenja o nabavci može iznositi najviše 10 % od vrijednosti glavnog ugovora, pod uslovom da je isti realizovan u skladu sa predmjerom radova koji je sastavni dio ponude najpovoljnijeg ponuđača. Ukoliko je izveštajem nadzornog organa utvrđeno da postoji potreba za izvođenjem i viška radova i nepredviđenih radova, ukupna vrijednost aneksa ugovora sa predmetom izvođenja viška i nepredviđenih radova, odnosno novih i dodatnih radova, može iznositi najviše 10 % od vrijednosti glavnog ugovora, pod uslovom da je isti realizovan u skladu sa predmjerom radova koji je sastavni dio ponude najpovoljnijeg ponuđača.

Naknadni radovi su oni radovi koji nisu obuhvaćeni glavnim ugovorom, i njihovo izvođenje nije neophodno za završetak prethodno ugovorenih radova, a takvi radovi se mogu tehnički ili ekonomski odvojiti od radova definisanih glavnim ugovorom. U slučaju potrebe za izvođenjem naknadnih radova, biće provedena ona vrsta postupka javne nabavke, koja odgovara procjenjenoj vrijednosti i predmetu tih radova, kako je propisano poglavljem „VII Vrijednosni razred“ i poglavljem „VIII Vrste postupaka“ ovog Pravilnika.

Izvještaj nadzornog organa, kojeg organizaciona jedinica dostavlja u prilogu zahtjeva za provođenje pregovaračkog postupka bez objavljivanja obavještenja o nabavci radi zaključenja aneksa ugovora sa predmetom izvođenja novih i/ili dodatnih radova, mora da sadrži najmanje sljedeće : ukupnu procjenjenu vrijednost nabavke bez PDV-a, činjenični opis o potrebi izvođenja dodatnih i/ili novih radova i pojedinačno nabrajanje svih vrsta radova, navođenje da li predmetni dodatni i/ili novi radovi predstavljaju viškove radova ili nepredviđene radove i njihovu procjenjenu vrijednost bez PDV-a. Detalji izvještaja nadzornog organa o pojedinim vrstama dodatnih i/ili novih radova moraju biti na odgovarajući način iskazani u predmjeru dodatnih i/ili novih radova.

Izuzetno, kada Grad Banja Luka zajednički provodi postupak javne nabavke sa drugim ugovornim organom u smislu člana 7. Uputstva o primjeni Zakona o javnim nabavkama („Službeni glasnik BiH, broj 3/05 i 24/09), ili kada postupak javne nabavke Grad Banja Luka provodi samostalno, a finansiranje po konkretnom ugovoru vrši neki drugi organ, vrijednost jednog ili više aneksa ugovora može iznositi najviše 50% od vrijednosti glavnog ugovora.

Član 23.

Konkurs za izradu idejnog rješenja podrazumijeva postupak koji ugovornom organu omogućava da izabere plan ili rješenje koje bira konkursna komisija u postupku konkurentskog nadmetanja sa ili bez dodjele nagrada, uglavnom iz oblasti prostornog uređenja, urbanizma, arhitekture, građevinarstva, obrade podataka i drugih sličnih oblasti.

Gradonačelnik će donijeti posebno uputstvo kojim se utvrđuje postupak provođenja konkursa za izradu idejnog rješenja.

Konkursnu komisiju čini neparan broj fizičkih lica od kojih je jedan član zaposlen u Odsjeku za javne nabavke, a ostali članovi su lica određene kvalifivkacije, koja posjeduju stručno znanje iz oblasti koja je predmet konkursa, a koje predlaže organizaciona jedinica po čijem zahtjevu se provodi konkurs.

U komisiju se imenuje sekretar, zaposlen u Odsjeku za javne nabavke, koji vrši administrativno tehničke poslove, bez prava glasa.

Samo fizička lica besprijekorne reputacije koja su potpisala Izjavu o nepristrasnosti i Izjavu o povjerljivosti imenuju se za članove Komisije. Konkursna komisija je samostalna u donošenju svojih odluka ili mišljenja. Ocjenjuju se samo anonimno prijavljeni projekti.

Ugovorni organ, ako to ocjeni cjelishodnim, može koristiti druge vrste postupaka javne nabavke u gore navedene svrhe, a za čije provođenje je zadužen Odsjek za javne nabavke.

Član 24.

Konkurentski zahtjev za dostavljanje ponuda je postupak u kojem se, radi dodjeljivanja konkretnog ugovora, upućuje zahtjev određenom broju dobavljača, za dostavljanje ponuda radi nabavke roba, usluga ili radova, a da pri tom, broj pozvanih dobavljača nije manji od tri.

Organizaciona jedinica, po čijem zahtjevu se provodi postupak konkurentskog zahtjeva za dostavljanje ponuda, dužna je, prije podnošenja zahtjeva za provođenje postupka Odsjeku za javne nabavke, dostaviti akt, koji sadrži:

- naziv predmeta javne nabavke,

- procjenjenu vrijednost javne nabavke,

- spisak zaposlenih iz te organizacione jedinice koji posjeduju posebnu stručnost u odnosu na predmet javne nabavke i mogu biti stručni članovi komisije u konkretnoj javnoj nabavci; ukoliko organizaciona jedinica, podnosilac zahtjeva, nema zaposlenih službenika ili radnika koji posjeduju posebnu stručnost u odnosu na konkretnu javnu nabavku, rukovodilac iste može predložiti službenika ili radnika iz druge organizacione jedinice, koji su kompetentni za predmetnu javnu nabavku, uz pribavljenu saglasnost rukovodioca te organizacione jedinice,

- listu referentnih dobavljača koji su registrovani za predmet konkretne nabavku (roba, usluga ili radova),

- Rukovodilac organizacione jedinice, koja podnosi zahtjev, predložiće najmanje tri ponuđača, koji će biti pozvani da podnesu ponude, sa priložene liste referentnih dobavljača.

Ugovorni organ, u svakom konkretnom slučaju dodjele ugovora, cijeni koje će isprave predviđene članom 23. – 26. ZJN zahtijevati od dobavljača.

Ugovorni organ može dodatno objaviti obavještenje o nabavci za dati ugovor u Službenom glasniku BiH, u skladu sa Uputstvom o načinu pripreme obavještenja o nabavci, o dodjeli ugovora i poništenju postupka javne nabavke.

Ukoliko je obavještenje o nabavci objavljeno na način predviđen u prethodnom stavu, ugovorni organ može odlučiti da izvrši dodjelu ugovora, ako je prispjela najmanje jedna ponuda.

Ukoliko ugovorni organ nije objavio obavještenje o nabavci, a primljene su manje od tri odgovarajuće ponude, ugovorni organ će poništiti postupak.

IX - POKRETANjE I VOĐENjE POSTUPKA

Član 25.


Organizaciona jedinica gradske uprave dužna je podnijeti zahtjev za javnu nabavku u skladu sa jedinstvenim planom javnih nabavki.

Odsjek za javne nabavke je dužan da prati dinamiku realizacije jedinstvenog plana javnih nabavki i blagovremeno obavještava organizacione jedinice o prekoračenju rokova.

Zahtjev mora da sadrži:

- predmet nabavke,

- vezu sa planom, programom ili odlukom,

- procjenjenu vrijednost,

- stavku budžeta sa koje će se vršiti plaćanje,

- prijedlog vrste postupka kojim će se nabavka realizovati,

- broj lotova i eventualno definisanje lotova,

- prijedlog člana komisije za nabavke,

- uslove ugovora koji ponuđačima predlaže ugovorni organ,

Uz zahtjev, podnosilac dostavlja i ovjerenu tehničku specifikaciju, odnosno predmjer i predračun radova, projektni zadatak, smjernice za izradu urbanističko-tehičkih uslova i sl., u zavisnosti od vrste nabavke.

Odsjek za javne nabavke postupaće po zahtjevima za javne nabavke hronološki, prema datumu prijema potpunog i urednog zahtjeva.

Ukoliko je zahtjev nepotpun ili ne sadrži sve priloge propisane u stavu 3. ovog člana, Odsjek za javne nabavke će, od predloženog stručnog člana Komisije, tražiti da, u primjerenom roku, najduže 7 dana, dopuni i kompletira zahtjev sa svim prilozima.

Ako stručni član Komisije ne dopuni ili izmjeni zahtjev na traženi način, Odsjek za javne nabavke će istu dopunu tražiti pismenim putem od nadležne organizacione jedinice koja je podnosilac zahtjeva.

Ako, u roku od 7 dana od dana prijema zahtjeva, nadležna organizaciona jedinica ne dopuni ili izmjeni zahtjev na traženi način, Odsjek za javne nabavke će, uz popratni akt, vratiti zahtjev podnosiocu.

Budući da je otvoreni postupak primaran postupak dodjele ugovora za sve vrijednosne razrede javnih nabavki, ukoliko zahtjev sadrži prijedlog vrste postupka koji nije otvoreni, isti mora da sadrži obrazloženje prijedloga izabrane vrste postupka javne nabavke.

Organizaciona jedinica gradske uprave koja podnosi zahtjev za nabavku dužna je da, prilikom predlaganja vrste postupka, vodi računa o zabrani dijeljenja predmeta ugovora sa namjerom izbjegavanja primjene nabavnih postupaka utvrđenih zakonom, u skladu sa članom 6. stav 8. ZJN.

Ukoliko zahtjev sadrži prijedlog za provođenje pregovaračkog postupka bez objavljivanja obavještenja o nabavci, radi zaključenja aneksa već zaključenog ugovora, isti mora uz obrazloženje da sadrži i dokaz o potrebi izmjene ili dopune ugovora (npr. izvještaj nadzornog organa i sl.) i fotokopiju osnovnog ugovorai fotokopiju svih prethodnih aneksa osnovnog ugovora.

Ukoliko zahtjev za javnu nabavku sadrži prijedlog za provođenje postupka konkurentskog zahtjeva za dostavu ponuda, procijenjena vrijednost nabavke radova jednaka je projektantskoj procjeni konkretnih radova, a u prilogu istog zahjteva, organizaciona jedinica koja podnosi zahtjev mora dostaviti predmjer predmetnih radova sa predračunom, ovjeren od strane podnosioca zahtjeva.

Ukoliko zahtjev za javnu nabavku sadrži prijedog za provođenje postupka konkurentskog zahtjeva za dostavu ponuda, procijenjena vrijednost nabavke usluga i robe jednaka je vrijednosti dobijenoj na osnovu izvršenog ispitivanja tržišta za predmetnu nabavku te isti zahtjev mora, uz obrazloženje, da sadrži i odgovarajuće dokaze o ispitanom tržištu (npr.kopije ranijih ugovora sa istim ili sličnim predmetom javne nabavke, fakture ili profakture i sl.)

Postupak javne nabavke pokreće se donošenjem rješenja o imenovanju Komisije za javne nabavke.

Komisija za javne nabavke obavezna je:

- da pripremi i kompletira tendersku dokumentaciju u skladu sa Uputstvom o primjeni i korištenju modela standardne tenderske dokumentacije za postupke javnih nabavki za robe, usluge i radove,

- da sa zvaničnog protokola, u predviđeno vrijeme, preuzme ponude,

- da izvrši otvaranje blagovremeno prispjelih ponuda,

- da od ponuđača zatraži pojašnjenje pojedinih elemenata ponude, ako je to potrebno,

- da od ponuđača zatraži objašnjenje neuobičajeno niskih cijena, ako je to potrebno,

- da izvrši analizu, ocjenu i poređenje ponuda, te da o utvrđenom vodi zapisnik,

- da predloži izbor najpovoljnijeg ponuđača ili otkazivanje postupka dodjele ugovora.

Član 26.

Ponuđači svoje ponude dostavljaju direktno na protokol u prijemnoj kancelariji gradske uprave, prije isteka roka za dostavljanje ponuda, utvrđenog u tenderskoj dokumentaciji.

Ponude se mogu dostaviti preporučenom pošiljkom na protokol u prijemnoj kancelariji gradske uprave, ukoliko je to utvrđeno u tenderskoj dokumentaciji.

Službeno lice na protokolu u prijemnoj kancelariji, na zahtjev dobavljača, izdaće dobavljaču pismenu potvrdu o prijemu ponude koja je dostavljena direktno na protokol, sa evidentiranim datumom i vremenom prijema.

Prispjele ponude se dostavljaju sekretaru komisije na čuvanje do otvaranja ponuda.

Ponude za koje Komisija utvrdi da nisu dostavljene u određenom roku, vraćaju se ponuđaču neotvorene.

Svi listovi prispjelih ponuda, kod otvorenih postupaka, moraju biti čvrsto uvezani dodatnim jemstvenikom sa označenim stranicama. Svi listovi ponude, osim neizmijenjene odštampane literature, treba da budu parafirani od lica ovlaštenih za zastupanje ponuđača i numerisani.

Otvaranje ponuda mora se započeti najkasnije u roku od 40 minuta, nakon isteka roka za podnošenje ponuda.

Pravo prisustva postupku otvaranja ponuda imaju ponuđači ili njihovi ovlašteni predstavnici koji su blagovremeno dostavili svoje ponude.

Ponude se otvaraju na javnom otvaranju ponuda u vrijeme i na mjestu koje je utvrđeno tenderskom dokumentacijom, u skladu sa odredbama člana 33. ZJN i člana 13. Uputstva o primjeni ZJN BiH.

Predsjednik Komisije otvara ponude hronološki, prema redosljedu prispjeća, bez obzira da li su otvaranju prisutni ponuđači ili njihovi ovlašteni predstavnici.

Komisija će otvoriti blagovremeno primljene ponude, bez obzira na broj pristiglih ponuda.

Pri otvaranju ponuda, Komisija prisutnim ponuđačima saopštava:

a) naziv ponuđača,

b) ponuđenu cijenu, izuzev u slučaju konsultantskih usluga, kada se otvara samo tehnički dio ponude,

v) popust, ukoliko je izričito naveden u obrascu ponude.

Predsjednik Komisije će, prije otvaranja ponuda, poučiti prisutne ponuđače o informacijama iz ponuda koje je Komisija dužna da saopšti na samom otvaranju ponuda, u skladu sa članom 13. Uputstva o primjeni Zakona o javnim nabavkama.

Sekretar Komisije vodi zapisnik sa otvaranja ponuda, na propisanom obrascu, u skladu sa Uputstvom o načinu vođenja zapisnika o otvaranju ponuda.

Sekretar Komisije dostavlja, sačinjen i potpisan zapisnik sa otvaranja ponuda, svim ponuđačima nakon završenog otvaranja ponuda, a najkasnije u roku od tri dana od dana otvaranja ponuda.

Član 27.

Kvalifikacija, selekcija i diskvalifikacija, te ocjena i poređenje blagovremno prispjelih ponuda, provodi se na zatvorenim sastancima Komisije.

Na svakom sastanku vode se zapisnici o provedenim radnjama koje su predmet održanog sastanka.

Zapisnik o analizi, ocjeni i poređenju ponuda mora da sadrži:

- broj nabavke i datum održavanja sastanka Komsije,

- čas i minut početka sastanka,

- sastav Komisije i prisustvo članova Komisije,

- blagovremeno prispjele ponude, poredane hronološkim redom,

- ako je objava obavještenja o nabavci obavezna, broj službenog glasnika i eventualno drugih sredstava informisanja u kojima je nabavka objavljena,

- kvalifikacija svakog ponuđača uz navođenje priloženih isprava,

- analiza ponuda svakog ponuđača kroz kriterije za bodovanje,

- poređenje svih ponuda prikazano u tabelarnom pregledu,

- način glasanja članova komisije, ukoliko prijedlog nije jednoglasan,

- prijedlog najpovoljnije ponude ponuđača kome se predlaže dodjela ugovora,

- čas i minut završetka sastanka,

- potpisi sekretara i članova komisije.

U toku analize, ocjene i poređenja ponuda, stručni član komisije dužan je da izvrši računsku kontrolu svih prispjelih kvalifikovanih i prihvatljivih ponuda, te da svojim parafom, na originalnim primjercima predmjera, odnosno specifikacija ponuda potvrdi tačnost računske kontrole ili uočene greške. Takođe, istim parafom stručni član komisije potvrđuje i saobraznost predmjera, odnosno specifikacije iz dostavljene ponude sa izvornikom predmjera, odnosno specifikacije.

Član 28.

Dodjela ugovora kvalifikovanim ponuđačima zasniva se na jednom od sljedećih kriterija:

1. ekonomski najpovoljnija ponuda, koja se, u skladu sa prirodom i svrhom predmeta konkretnog ugovora i raspoloživim sredstvima, može postići na osnovu:

- cijene,

- kvaliteta,

- tehničke sposobnosti,

- funkcionalnih i ekoloških karakteristika,

- operativnih troškova,

- ekonomičnosti,

- postprodajnog servisa i tehničke pomoći,

- garantnog roka,

- datuma isporuke, perioda isporuke ili izvršenja,

- i drugih kriterija.

2. najniža cijena tehnički zadovoljavajuće ponude.

Ugovor se dodjeljuje izabranom ponuđaču koji je dostavio najbolje ocjenjenu prihvatljivu ponudu u skladu sa odredbama ta. 1. ili 2. gornjeg stava.

U zavisnosti od predmeta ugovora, Komisija u tenderskoj dokumentaciji utvrđuje broj bodova čiji zbir uvijek iznosi 100, imajući u vidu kriterije koji se primjenjuju u konkretnom slučaju.

Ukoliko, u postupku javne nabavke, u kojem se dodjela ugovora zasniva na kriteriju najniže cijene tehnički zadovoljavajuće ponude, dva ili više ponuđača ponude identičnu najnižu cijenu ponude, ugovor se dodjeljuje ponuđaču koji je ponudu predao prije na protokol.

Ukoliko, u postupku javne nabavke, u kojem se dodjela ugovora zasniva na kriteriju ekonomski najpovoljnije ponude, najveći broj bodova istovremeno imaju dva ili više ponuđača, ugovor se dodjeljuje onom ponuđaču koji je ponudio nižu cijenu, a ukoliko su ponuđene cijene iste, ugovor se dodjeljuje ponuđaču koji je ponudu predao prije na protokol.

Član 29.

Ukoliko Komisija cijeni da su neke od dostavljenih ponuda, u konkretnom postupku, neprirodno niske, u odnosu na robu, usluge ili radove koji su predmet ugovora, ugovorni organ će od ponuđača tražiti da, u pisanoj formi, opravda ponuđenu cijenu.

Ugovorni organ će uzeti u razmatranje detaljne informacije o sastavnim elementima ponude, a koje se odnose na:

a) ekonomičnost proizvodnog procesa, pruženih usluga ili građevinske metode,

b) izabrana tehnička rješenja i/ili izuzetno pogodne uslove koje ponuđač ima za dostavu roba, usluga ili izvođenje radova,

v) originalnost posla, koji se tiče radova, roba ili usluga, koje je ponuđač ponudio,

g) usklađenost sa važećim odredbama koje se odnose na radnu zaštitu i uslove rada na mjestu gdje se izvodi rad, pruža usluga ili isporučuje roba.

Ako Komisija ocijeni da obrazloženje ponuđene cijene ponuđača nije zadovoljavajuće, njegova ponuda biće odbačena.

X - OBAVJEŠTENjE O REZULTATIMA POSTUPKA JAVNIH NABAVKI

Član 30.


Ugovorni organ će istovremeno, a najkasnije u roku od sedam dana od dana donošenja odluke o izboru najpovoljnije ponude, pismeno obavijestiti sve kandidate, odnosno ponuđače, o donesenim odlukama u postupku nabavke.

Obavještenje svim ponuđačima, obavezno sadrži ime ponuđača kome je ugovor dodjeljen i razloge izbora te ponude.

U obavještenju ponuđačima kojima ugovor nije dodjeljen obavezno se navodi:

- za ponuđače koji se nisu kvalifikovali, razloge zašto nisu kvalifikovani i koje isprave im nedostaju, odnosno uslove koje nisu ispunili u skladu sa tenderskom dokumentacijom, a isti su predstavljali minimum zahtjeva za kvalifikaciju,

- za ponuđače koji su se kvalifikovali, navode se razlozi odbijanja, odnosno razlozi zašto je izabrana ponuda okarakterisana kao najpovoljnija.

Ako je kriterijum za dodjelu ugovora bio ekonomski najpovoljnija ponuda, uz obavještenje, ponuđačima je potrebno priložiti i bodovnu listu potpisanu od strane svih članova Komisije.

Kod ograničenog postupka sa predkvalifikacijom, obavještenje obavezno sadrži podatke o tome da li je dati kandidat zadovoljio predkvalifikaciju ili ne. Ukoliko nije zadovoljio predkvalifikaciju, navode se razlozi.

U slučaju da je postupak obustavljen, u obavještenju kandidatima, odnosno ponuđačima navode se razlozi obustavljanja.

XI - OKONČANjE POSTUPKA DODJELE UGOVORA

Član 31.


Kada je postupak dodjele ugovora pokrenut uz objavljivanje obavještenja o javnoj nabavci, isti može da bude okončan samo u sljedećim slučajevima:

a) nakon zaključenja ugovora ili okvirnog sporazuma,

b) nakon otkazivanja postupka dodjele ugovora iz jednog od sljedećih razloga:

- nijedna ponuda nije dostavljena u određenom krajnjem roku,

- nijedna od primljenih ponuda nije prihvatljiva,

- cijene svih prihvatljivih ponuda su značajno veće od budžeta ugovornog organa,

- broj primljenih prihvatljivih ponuda je manji od tri i ne obezbjeđuje stvarnu konkurenciju za konkretni ugovor,

- broj kvalifikovanih kandidata je manji od tri i ne obezbjeđuje stvarnu konkurenciju za planirani ugovor,

v) postupak dodjele ugovora otkazan je zbog drugih dokazivih razloga koji su izvan kontrole ugovornog organa i koji nisu mogli da se predvide u vrijeme pokretanja postupka dodjele ugovora.

Ukoliko je ponuđena cijena najpovoljnijeg ponuđača viša od 5% od procijenjene vrijednosti iz zahjteva za provođenje postupka javne nabavke, u smislu stava 1. tačka b) alineja 3. ovog člana, ovlaštena komisija, pismenim putem, zatražiće saglasnost odjeljenja koje je pokrenulo postupak za donošenje odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača.

Ukoliko je ponuđena cijena najpovoljnijeg ponuđača viša od procijenjene vrijednosti iz zahjteva za provođenje postupka javne nabavke, za iznos niži od 5% od procijenjene vrijednosti u smislu stava 1. tačka b) alineja 3. ovog člana, ovlaštena komisija može predložiti donošenje odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača na osnovu usmene saglasnosti stručnog člana komisije, koja se zapisnički konstatuje.

Kada je postupak dodjele ugovora otkazan bez dodjele ugovora ili zaključenja okvirnog sporazuma, potrebno je objaviti obavještenje o otkazivanju, koje sadrži informacije u skladu sa podzakonskim aktima.

XII - ZAKLjUČIVANjE UGOVORA O JAVNOJ NABAVCI

Član 32.


Ugovor o nabavci zaključuje se sa ponuđačem čija je ponuda ocjenjena kao najpovoljnija. Ugovor se ne može zaključiti u periodu od 15 dana od dana kad su ponuđači primili obavještenje o rezulatima postupka.

Izuzetno, ukoliko je proveden pregovarački postupak bez objavljivanja obavještenja o nabavci iz razloga krajnje hitnosti, prouzrokovane događajima nepredvidivim za ugovorni organ, ugovor se može zaključiti odmah nakon donošenja odluke o prihvatanju ponude.

Član 33.

Ugovor se zaključuje u skladu sa važećim Zakonom o obligacionim odnosima.

Za pripremu, izradu i zakonitost prijedloga ugovora odgovoran je rukovodilac organizacione jedinice gradske uprave po čijem zahtjevu je izvršena konkretna javna nabavka.

Odsjek za javne nabavke dužan je, po okončanju postupka javne nabavke, pismeno obavijestiti rukovodioca organizacione jedinice gradske uprave zadužene za izradu ugovora, da su se stekli uslovi za zaključenje ugovora, te dostaviti jedan primjerak odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača, primjerak obavještenja o izboru i kopiju kompletne ponude najpovoljnijeg ponuđača.

Izuzetno, za one organizacione jedinice koje u svom sastavu nemaju zaposlenog diplomiranog pravnika, izradu ugovora će vršiti Odsjek za javne nabavke. Nakon zaključenja ugovora, Odsjek za javne nabavke će potpisane primjerke ugovora, dostaviti organizacionoj jedinici koja je nadležna za praćenje izvršenja ugovora i postupanje u slučaju neizvršenja ugovornih obaveza.

Predmjeri i predračuni radova, kao i tehničke specifikacije usluga ili roba, koje su prilog zaključenom ugovoru, sastavljaju i potpisuju stručna lica, ovlaštena od strane rukovodioca organizacione jedinice, po čijem zahtjevu je provedena javna nabavka. Ovi prilozi ugovora moraju imati označene stranice i potpis odgovornog lica na svakoj stranici. Predmjer i predračun radova i tehničke specifikacije usluga ili roba potpisuju, kao ovlaštena lica iz odjeljenja, lica koja su sačinili ovaj dokument i načelnik Odjeljenja. Ovako potpisan i ovjeren predmjer i predračun radova i tehničke specifikacije usluga ili roba, su sastavni dio ugovora.

Prije zaključenja ugovora o javnoj nabavci rukovodilac organizacione jedinice zadužene za realizaciju ugovora dužan je pribaviti garanciju za dobro izvršenje ugovora, ukoliko je ista predviđena tenderskom dokumentacijom.

Garancija za izvršenje ugovora ne može iznositi više od 10% od vrijednosti ugovora.

Prilikom zaključenja svakog pojedinačnog ugovora, kod radova, usluga ili roba za koje je, nakon provedenog postupka javne nabavke, zaključen okvirni sporazum, rukovodioci organizaconih jedinica nadležnih za izvršenje konkretnih ugovora, su dužni da, uz ugovor koji se dostavlja na potpis, dostave i posebnu pisanu izjavu, pod materijalnom i krivičnom odgovornošću, da predloženi ugovor, u pogledu količine ne prelazi okvir utvrđen okvirnim sporazumom, a da je u pogledu jediničnih cijena i vrste radova, usluga ili robe, potpuno saglasan sa okvirnim sporazumom.

Neposredno prije zaključenja ugovora, Odsjek za javne nabavke će potvrditi saobraznost tekstualnog dijela ugovora sa nacrtom ugovora i elementima ponude najpovoljnijeg ponuđača.

Ukoliko je, u konkretnom postupku javne nabavke, dopušteno avansno plaćanje najpovoljnijem ponuđaču na ime nabavke roba, usluga ili radova, ponuđač je obavezan, prije nego što mu avans bude isplaćen, dostaviti garanciju za avansno plaćanje, u iznosu visine predmetnog avansa. Organizaciona jedinica zadužena za realizaciju ugovora, dužna je od ponuđača pribaviti navedenu garanciju.

Garancija za obezbjeđenje ponuda, izvršenje ugovora i avansno plaćanje, mogu se dostaviti u formi bezuslovne bankarske garancije ili doznačavanja sredstava na žiro račun grada Banja Luka.

Nakon zaključenja ugovora, organizaciona jedinica gradske uprave zadužena za izradu ugovora, dostaviće jednu kopiju zaključenog ugovora Odsjeku za javne nabavke.

Ukoliko je dodjeli ugovora prethodilo zaključivanje okvirnog sporazuma, Organizaciona jedinica gradske uprave Grada Banja Luka zadužena za izradu okvirnog sporazuma i ugovora, dužna je dostaviti svaki ugovor zaključen na osnovu okvirnog sporazuma Odsjeku za javne nabavke, radi dostavljanja izvještaja Agenciji za javne nabavke BiH, u skladu sa članom 6. Uputstva o pripremi i dostavi izvještaja o dodjeli ugovora u postupcima javnih nabavki iz Poglavlja II i Poglavlja III Zakona o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine („Sl. glasnik BiH“, broj 81/09).

Za praćenje izvršenja zaključenog ugovora i postupanje u slučaju neizvršenja ugovornih obaveza od strane ponuđača čija je ponuda prihvaćena, odgovoran je rukovodilac organizacione jedinice po čijem zahtjevu je izvršena konkretna javna nabavka.

Član 34.

Ukoliko ponuđač kojem je predloženo zaključenje ugovora o nabavci, odbije zaključenje ugovora ili ne potpiše ugovor, odnosno odbije da potpiše ugovor, ponuđen od strane ugovornog organa u skladu sa uslovima iz tenderske dokumentacije, ili ne dostavi garanciju za izvršenje ugovora u roku ostavljenom od strane ugovornog organa, dodjela ugovora ponudiće se ponuđaču čija je ponuda po redosljedu odmah nakon ponude najuspješnijeg ponuđača koji je odbio dodjelu ugovora.

XIII - OKVIRNI SPORAZUM

Član 35.


Okvirni sporazum podrazumijeva sporazum ograničenog trajanja između ugovornog organa i dobavljača, zaključen u svrhu utvrđivanja okvira za ugovore koji će se dodjeljivati u tom periodu, a naročito u pogledu predmeta ugovora, a kada je to primjereno i u pogledu predviđenih vrijednosti, obima ili količine, kao i cijene.

Okvirni sporazum može se zaključiti samo nakon provedenog otvorenog ili ograničenog postupka.

Okvirni sporazum primjeniće se u slučaju kad je predmet ugovora precizno definisan, ali njegove količine ili vrijeme isporuke ne mogu biti unaprijed naznačeni.

Dodjela okvirnog sporazuma može se izvršiti u sljedećim slučajevima:

- ako su predmet ugovora svakodnevne usluge ili potrošne robe, koje nisu klasifikovane kao trajna sredstva,

- ako su predmet ugovora robe ili usluge čije se cijene i uslovi isporuke često mijenjaju,

- ako su predmet ugovora kontinuirane popravke ili radovi na održavanju,

- kada treba zaključiti više identičnih ugovora u roku od jedne godine, čime se smanjuju troškovi nabavke.

Odredbe zaključenog okvirnog sporazuma ne mogu se mijenjati.

Okvirni sporazum za pojedine javne nabavke u gradskoj upravi Grada Banja Luka, u pravilu, može se zaključiti na period od, najduže, dvije godine.

Ukoliko organizaciona jedinica koja podnosi zahtjev za javnu nabavku, planira zaključenje okvirnog sporazuma za konkretnu javnu nabavku, ista je dužna da, vodeći računa o gore navedenom, u svom zahtjevu za javnu nabavku, decidno navede na koji se rok zaključuje okvirni sporazum.

Izuzetno, ukoliko organizaciona jedinica cijeni da je, za konkretnu javnu nabavku, cjelishodno zaključiti okvirni sporazum na duži period od gore navedenog, ista je dužna da, za traženi rok trajanja okvirnog sporazuma, pribavi pismenu saglasnost Gradonačelnika.

Specifikacija (za robe ili usluge) ili predmjer (za radove) koji se dostavljaju uz zahtjev za javnu nabavku mora da sadrži količine (robe, usluga ili radova), procjenjene za cijeli period trajanja okvirnog sporazuma.

XIV - OBJAVLjIVANjE OBAVJEŠTENjA I PRIPREMA IZVJEŠTAJA

Član 36.


Za objavljivanje obavještenja o dodjeli ugovora i otkazivanju postupka nabavke zadužen je Odsjek za javne nabavke, na način, u roku i na obrascu propisanom Uputstvom o načinu pripreme obavještenja o nabavci, dodjeli ugovora i poništenju postupka nabavke.

Član 37.

Odsjek za javne nabavke zadužen je za pripremu i dostavu izvještaja o svakom postupku dodjele ugovora koji se provede u skladu sa glavom II i III ZJN, Agenciji za javne nabavke, u roku od 15 dana od dana okončanja postupka javne nabavke, na način i prema obrascima utvrđenim od strane Agencije u skladu sa Uputstvom o pripremi i dostavi izvještaja o dodjeli ugovora u postupcima javnih nabavki iz Poglavlja II i Poglavlja III Zakona o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine.

Organizacione jedinice gradske uprave, nadležne za provođenje postupka direktnog sporazuma dužne su, u roku od 7 dana od dana okončanja postupka direktnog sporazuma, dostaviti Odsjeku za javne nabavke ugovor ili drugu ispravu koja je bila osnov za plaćanje, radi izrade i dostave izvještaja o dodjeli ugovora Agenciji za javne nabavke BiH, u skladu sa Uputstvom o pripremi i dostavi izvještaja o dodjeli ugovora u postupcima javnih nabavki iz Poglavlja II i Poglavlja III Zakona o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine.

XV - PRIGOVOR – ŽALBA

Član 38.


U postupku javne nabavke, svaki dobavljač koji smatra da je ugovorni organ prekršio jednu ili više odredbi ZJN i podzakonskih akata, ima pravo uložiti prigovor.

Član 39.

Po prijemu prigovora, ugovorni organ obustavlja postupak dodjele ugovora, do donošenja odluke po prigovoru.

Ugovorni organ je obavezan da donese odluku po prigovoru u roku od pet dana od dana prijema prigovora, i da, najkasnije narednog radnog dana obavijesti podnosioca prigovora o donesenoj odluci.

Ako ugovorni organ propusti da odluči po prigovoru u roku iz prethodnog stava, ili prigovor odbije, podnosilac prigovora može uložiti žalbu Kancelariji za razmatranje žalbi, u roku od pet dana nakon isteka roka iz prethodnog stava, odnosno nakon prijema rješenja ugovornog organa po prigovoru.

Podnosilac žalbe dužan je kopiju žalbe istovremeno dostaviti ugovornom organu.

Po prijemu kopije žalbe, ugovorni organ obustaviće postupak dodjele ugovora na period od pet dana, osim ako Kancelarija za razmatranje žalbi ne izda drugačije pismene instrukcije.

Izuzetno, ugovor o javnoj nabavci može se zaključiti prije donošenja odluke po žalbi Kancelarije za razmatranje žalbi, i to :

- ako Kancelarija za razmatranje žalbi, u zakonom propisanom roku, ne obustavi postupak dodjele ugovora do donošenja odluke po žalbi,

- ako Kancelarija za razmatranje žalbi ne donese odluku po žalbi u roku propisanom Poslovnikom o radu Kancelarije za razmatranje žalbi BiH.

XVI - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 40.


Stupanjem na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o javnim nabavkama („Službeni glasnik Grada Banja Luka“, broj 4/13), Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o javnim nabavkama („Službeni glasnik Grada Banja Luka“, broj 19a/13),

Svi postupci javnih nabavki pokrenuti prije stupanja na snagu ovog Pravilnika, biće okončani u skladu sa odredbama do tada važećih propisa.

Član 41.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom glasniku Grada Banja Luka.
 

Broj: 12-G-3162/13.

GRADONAČELNIK
Slobodan Gavranović, s.r.

PRIKAŽI VIŠE TEKSTA

PODIJELI: